Zamów gotową inwestycję
Cały proces krok po kroku
Krok 1: Zgłoszenie chęci współpracy.
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że oferowany przez nas i opisywany poniżej proces inwestycyjny może budzić pewne wątpliwości. Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie pod numerem 570-18-40-40. Jeśli będziemy zajęci zostaw wiadomość, a oddzwonimy w najkrótszym możliwym czasie.
Krok 2: Podpisanie umowy inwestycyjnej.
Kiedy zapoznasz się z warunkami współpracy i zaakceptujesz je, umowę w formie pisemnej podpiszemy u notariusza. Dzięki niej od początku będziesz wiedział czego możesz się spodziewać w ramach Naszej współpracy i jakiego wynagrodzenia my będziemy oczekiwać w zamian. Podpisując ją niczym nie ryzykujesz, bowiem płatność dokonywana jest wyłącznie w momencie finalizacji kolejnych etapów inwestycji – 10% ceny po określeniu parametrów inwestycji, 20% w momencie podpisania umowy przedwstępnej, 20% przy umowie przyrzeczonej i pozostałe 50% po odbiorze gotowej inwestycji. Ponadto, posiadane przez nas ubezpieczenie OC pośrednika ochroni Cię w przypadku wykrycia wad prawnych nieruchomości.
Krok 3: Określenie wstępnych parametrów inwestycji.
Jeśli zechcesz, możemy tego dokonać od razu po podpisaniu umowy inwestycyjnej, tak abyśmy mogli bezzwłocznie przystąpić do analizy rynku i poszukiwania odpowiedniej oferty. Ustalimy między innymi całkowitą kwotę do dyspozycji, oczekiwaną stopę zwrotu, preferowaną lokalizację i typ nieruchomości, ogólny zakres prac remontowych, standard wykończenia i wyposażenie. Jest to także moment w którym kupujący dokonuje płatności za usługę pośrednictwa w wysokości 10%.
Krok 4: Przedstawienie ofert spełniających kryteria.
Po przeanalizowaniu Twoich potrzeb i możliwości przedstawimy Ci oferty spełniające kryteria zawarte w umowie. Dzięki współpracy z nami będziesz miał dostęp do ogromnej bazy Ogólnopolskiego Systemu Wymiany Ofert MLS ASGAL, tworzonej przez kilkaset biur z całej Polski, a także do zamkniętych grup dyskusyjnych w mediach społecznościowych. Oferty będą dostarczane regularnie poprzez wybrany przez Ciebie kanał komunikacji: email, whatsapp, onedrive, googledrive lub dropbox. Jeśli preferujesz aktywną formę uczestnictwa utworzymy w naszym systemie dedykowaną przestrzeń dzięki której będziesz mógł się kontaktować z Twoim opiekunem, oceniać i komentować umieszczone tam oferty oraz śledzić każdą zmianę ceny i aktualność tych ofert. O każdej nowej ofercie umieszczonej w twojej przestrzeni będziesz informowany pocztą elektroniczną. Nasze poszukiwania będziemy prowadzić aktywnie przez cały czas obowiązywania umowy aż do momentu wyboru konkretnej nieruchomości pod dalszą inwestycję.
Krok 5: Prezentacja wybranej nieruchomości.
Kiedy zdecydujesz się obejrzeć którąkolwiek z proponowanych przez nas nieruchomości wystarczy, że uzgodnisz ze swoim opiekunem dogodny dla ciebie termin oraz podpiszesz tzw. wskazanie adresowe. Jest ono pokwitowaniem wykonanej przez nas pracy polegającej na wyszukaniu interesującej Ciebie nieruchomości. Stanowi tym samym prawną podstawę do oczekiwania wymaganej zapłaty w przypadku zakupu. Zachęcamy jednocześnie do przygotowania listy pytań dotyczących nieruchomości, na które podczas prezentacji odpowie sam właściciel.
Krok 6: Negocjacje.
Mogą stanowić kluczowy element procesu zakupu, zwiększając szanse na zakup nieruchomości będących pierwotnie poza zasięgiem klienta lub znacznie zwiększając jego opłacalność. Oprócz ceny, warto wziąć pod uwagę wiele innych kryteriów mogących finalnie przysporzyć korzyści kupującemu, takich jak wyposażenie czy termin płatności. Nasz Certyfikowany Negocjator chętnie służy pomocą w tym zakresie.
Krok 7: Podpisanie umowy rezerwacyjnej.
Jeżeli jesteś zdecydowany na zakup, warto w tym momencie spisać tzw. umowę rezerwacyjną, w której znajdzie się zarys przyszłej umowy przedwstępnej czy też umowy przeniesienia własności. W praktyce rynkowej spotyka się również zamienne stosowanie terminu „protokół uzgodnień”.
Krok 8: Sprawdzenie nieruchomości.
Kiedy Twój wybór przypieczętujesz podpisaniem powyższej umowy, nadchodzi czas na dokładne sprawdzenie nieruchomości pod kątem stanu prawnego i zebranie wszelkich niezbędnych dokumentów. To właśnie etap, w którym wiedza i doświadczenie pośrednika odgrywają kluczowe znaczenie.
Krok 9: Umowa przedwstępna sprzedaży.
Jeżeli z jakiegokolwiek powodu nie może od razu zostać zawarta umowa przeniesienia własności (np. odległy termin wydania, postępowanie sądowe, kredyt), to właśnie umowa przedwstępna gwarantuje nam niezmienność wynegocjowanych warunków transakcji. Co więcej, zawarta w obecności notariusza sprawia że jest wiążąca dla obu stron i dochowanie jej postanowień może być egzekwowane poprzez postępowanie na drodze sądowej. Cechą charakterystyczną tego typu umowy jest określenie i wniesienie kwoty tzw. zadatku. Jest to także moment w którym kupujący dokonuje płatności za usługę pośrednictwa w wysokości 20%.
Krok 10: Spotkanie z profesjonalnym doradcą kredytowym.
Jeżeli zdecydowałeś się na zakup nieruchomości częściowo finansowany kredytem, jest to moment w którym specjalista ds. kredytów powinien otrzymać stosowne dokumenty (umowa zakupu, zaświadczenie o dochodach, ewentualny harmonogram prac i wydatków na remont). Na ich podstawie proponuje Ci kilka ofert spośród wszystkich banków obecnych na polskim rynku. Wybierasz tą, która będzie dla Ciebie najkorzystniejsza. Resztą zajmuje się nasz doradca, a Ty spokojnie czekasz na decyzję banku.
Krok 11: Umowa przeniesienia własności.
Wyczekiwany moment, w którym zostajesz nowym właścicielem wybranej nieruchomości w obecności wybranego notariusza i przy udziale oraz wsparciu naszego opiekuna. Dba o to by sprzedający zaprezentował wszystkie niezbędne dokumenty zależne od formy własności. Sprawdza zgodność zapisów umowy z wcześniejszymi ustaleniami. Informuje także jakie kroki urzędowe należy podjąć po zakończonej transakcji. Jest to także moment w którym kupujący dokonuje płatności za usługę pośrednictwa w wysokości 20%.
Krok 12: Protokół przekazania nieruchomości.
Po przekazaniu należnej kwoty sprzedającemu Strony Umowy spotykają się by dokonać odbioru nieruchomości i – w przypadku zakupu lokalu – przekazania kluczy. Nasz opiekun jest obecny, by dopilnować formalności takich jak porównanie stanu faktycznego z zapisami umowy, spisania liczników, przygotowanie wniosków niezbędnych dla dostawców mediów.
Krok 13: Plan remontu i wykończenia.
Spotykamy się, by doprecyzować szczegóły remontu, standardu wykończenia i wyposażenie lokalu. Wykonaniem wszelkich prac zajmie się doświadczony wykonawca z którym współpracujemy od wielu lat. Jeśli zechcesz, będziesz mógł skorzystać z porównawczej wyceny dowolnej wskazanej przez siebie firmy. W miarę potrzeby zapewnimy Ci także wsparcie projektanta wnętrz (odpłatnie).
Krok 14: Wykonanie remontu, wykończenie i umeblowanie.
Składamy zamówienia na materiały. Negocjujemy korzystne rabaty. Organizujemy transport z wniesieniem. Doglądamy terminowości i jakości wykonywanych prac. Koordynujemy pracę podwykonawców. Rozwiązujemy bieżące problemy techniczne. Pozostajemy w kontakcie ze spółdzielniami i wspólnotami oraz dostawcami mediów. Następuje odbiór nieruchomości. Jest to także moment w którym kupujący dokonuje płatności za usługę pośrednictwa w wysokości 50%.
Pakiet dodatkowy – obsługa najmu
Krok 15: Przygotowanie ogłoszenia.
W zależności od wybranego przez Ciebie wariantu następuje na podstawie wykonanych zdjęć, filmów wideo lub wizualizacji. Możliwa jest również stylizacja przestrzeni (home staging). Gotowe pod względem merytorycznym i wizualnym ogłoszenie zamieszczamy w największej bazie ofert Ogólnopolskiego Systemu Wymiany Ofert MLS ASGAL, gdzie będzie dostępne dla klientów kilkuset biur nieruchomości w całej Polsce, a także na naszej stronie firmowej, na portalach ogłoszeniowych oraz w mediach społecznościowych i na banerach. Jest to także moment w którym wynajmujący dokonuje płatności za usługę reklamową.
Krok 16: Wsparcie profesjonalnego doradcy kredytowego.
Jeżeli chcesz znacznie poszerzyć grono potencjalnych klientów, warto rozważyć sprzedaż osobie częściowo finansującej zakup kredytem. W takim przypadku zawrzemy w ogłoszeniu odpowiedni zapis o bezpłatnym wsparciu ze strony naszego specjalisty ds. kredytów.
Krok 17: Prezentacja Twojej nieruchomości.
Przeprowadzana jest przez Twojego opiekuna po każdorazowym uzgodnieniu dogodnego dla Ciebie terminu lub też w Twoim imieniu.
Krok 18: Negocjacje.
Mogą stanowić kluczowy element procesu najmu. Oprócz ceny, warto wziąć pod uwagę wiele innych kryteriów mogących finalnie przysporzyć korzyści kupującemu, takich jak lokalizacja, wyposażenie, kaucja czy rabat za terminową płatność. Nasz Certyfikowany Negocjator chętnie służy pomocą w tym zakresie.
Krok 19: Zawarcie umowy najmu.
Podobnie jak w przypadku innych transakcji, bierzemy na siebie pełną odpowiedzialność za przygotowanie wszelkich potrzebnych dokumentów.
Krok 20: Przekazanie nieruchomości.
Po przekazaniu należnej kwoty kaucji wynajmującemu Strony Umowy spotykają się by dokonać odbioru nieruchomości i przekazania kluczy. Nasz opiekun jest obecny, by dopilnować formalności takich jak porównanie stanu faktycznego z zapisami umowy, spisanie liczników czy przygotowanie wniosków niezbędnych dla dostawców mediów.
Krok 21: Kontrola najmu.
W imieniu inwestora pozostajemy w ciągłym kontakcie z najemcami, monitorujemy czy sposób korzystania z nieruchomości jest zgodny z zapisami umowy, reprezentujemy jego interes w przypadku awarii i pomagamy w ich usunięciu, pilnujemy terminów płatności i o wiele więcej za stałą opłatą miesięczną.
Krok 22: Referencje.
Jeżeli chcesz, by inni dowiedzieli się czegoś o poziomie świadczonych przez nas usług odwiedź nas tutaj i zostaw opinię.
Krok 23: Poleć nas.
Jeżeli znasz kogoś, kto potrzebuje pomocy w zakupie lub sprzedaży nieruchomości, weź udział w naszym programie lojalnościowym pod tym linkiem i zarabiaj z nami!
Przeczytaj
Obserwuj
Skontaktuj się
Sprzedaż – Zakup – Inwestycje
+48 788 18 40 40
damian@magnethouse.pl
Wynajem – Zarządzanie najmem
+48 577 18 40 40
magda@magnethouse.pl
Usługi dodatkowe
+48 570 07 40 40
bartosz@magnethouse.pl